Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enApelman, Maja; und weitere
InstitutionNational Foundation for the Improvement of Education, Washington, DC. Teacher Center Project.
TitelTeacher Centers and Advisory Work. A Panel Discussion.
Quelle(1978), (30 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterElementary Education; Faculty Advisers; Helping Relationship; Inservice Teacher Education; Peer Counseling; Teacher Centers; Teacher Improvement; Teacher Workshops
AbstractHighlights of a panel discussion on advisory work and how it relates to teacher centers and inservice education programs are contained in this transcript. The role of an advisor in a teacher center is to act as a helper, counselor, confidant, and supportive professional to teachers who seek their services. An important function of the advisor is to provide linkage between the theory of inservice study and the realistic world of school teaching. Advisors are, as a rule, individuals with special talents and experience in the classroom. This panel discussion focuses on the relationship between teachers and advisors, methods of operating, and typical problems in the classroom and ways of solving those problems. (JD)
AnmerkungenInstruction and Professional Development Service, NEA, 1201 16th Street, N.W., Washington, D.C. 20036 (Free)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: